INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ZGŁASZANIA SIĘ MIESZKAŃCÓW DO UDZIAŁU W DEBACIE NAD RAPORTEM O STANIE GMINY GĄSAWA

Zgodnie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) Wójt Gminy Gąsawa przedstawia Radnie Gminy Gąsawa raport o stanie Gminy za rok 2020. Raport obejmuje podstawowe działania Wójta w roku 2020, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Gąsawa. Raport został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gąsawa.

Rada Gminy rozpatruje Raport podczas sesji, na której podejmowana będzie uchwała rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany będzie w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadzona będzie debata, w debacie mogą zabierać głos mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenia składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana jest sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymanych przez Przewodniczącego Rady zgłoszeń. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

W zgłoszeniu powinno znajdować się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia. Zgłoszenia należy składać w biurze Rady Gminy w Gąsawie ul. Żnińska 8 w godzinach pracy Urzędu pok. 13. Przykładowy wzór zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszej informacji.

Informacja o terminie i miejscu sesji Rady Gminy Gąsawa, na której rozpatrywany będzie raport zostanie podana w najbliższym czasie.